
PSS Mlynská Košice


Konzervatívne tvaroslovie bankovej inštitúcie je namiešané s rozmanitosťou povrchov a textúr smerujúcou k vyzdvihnutiu ich jemného a prirodzenému vzhľadu. Materiálová kompozícia balancuje medzi teplými a studenými tónmi obkladových dosiek z pohľadového betónu Renit, mierne zvetralej zašednutej textúry drevodekorou Kaindl Exlusive Line Dub Čierny . Túto dominantnú kombináciu dopĺňajú jemné tóny béžovo-pieskových stolov predajných miest a bežovej podlahy. Zdroj svetla je neprítomný – iba svietiace plochy podhľadu vytvárajú svetelnú mapu. Mäkké difúzne osvetlenie priestor netriešti a zároveň nepôsobí technicky, kancelársky. Na druhej strane však striktne napĺňa prísne požiadavky slovenských technických noriem na osvetlenie kancelárskych priestorov. V detaile riešeniu dominuje snaha o neprítomnosť detailu. Stolárske prvky majú nafrézované madlá, drevené obklady sú bez zjemňujúceho detailu a betónové obklady spoliehajú na nadčasovosť jednoduchého rastrovania a čaro svojej prirodzenej kresby. Sklo je číre, bez efektných grafických polepov. Naopak, v protiklade k hmotných a jasne čitateľným konštrukciám je zvolená výrazná dekorácii zo sušených kvetín deliacich prvkov a jemných kriviek sedacieho nábytku s až opulentným chrómovým odleskom jej kovových časti.
Priestoru dominujú elementárne kubusy nábytkových zostáv, doplnené betónovými hmotami.
Priestoru dominujú elementárne kubusy nábytkových zostáv, doplnené betónovými hmotami. Hrubosť priestrovej kompozície je zjemnená výraznými horizontálami ník v nábytkových zostavách, postupne sa zjemňuje čoraz menšími prvkami zostáv predajných miest. Oscilácia mierok tak končí až pri drobných detailov kvetinových dekorácií. Stoickosť rastrovania stien, nábytkových aj stavebných, kontrastuje s voľnou kompozíciou napínaných, svetelných stropov z fólie DSP s podsvietením z LED pásov. Jeho kresbu dopĺňajú pásy z akustických sadrokartónových dosiek Rigiton. Ponad hmoty prechádza rímsa, ktorá lemuje a zjednocuje celý priestor od zasadačky až po betónovú stenu pri vstupe. Vytvára tak ofset medzi priestoro-tvorbou kompozíciou hmôt nábytkových zostav a plošnou grafikou podhľadu. V kombinácií s čírym presklením svetlíka a odrazoch fólií na sklách tak budí dojem nekončiaceho priestoru.

